AYO! KITA KE BANDUNG YA..

p50303301Wah…aku baru sahaja pulang dari indonesia, bersiar-siar disana untuk merelaxkan otak dan fikiranku yg capet(penat) ini.hehehe. Berbekalkan cuti selama 4 hari bermula 1 mei 2009 ,aku berangkat ke destinasi pertama iaitu jakarta, ibukota indonesia. pada awalnya, jangkaan aku terhadap ibu kota itu biasa sahaja, ternyata jakarta lagi happening dari kuala lumpur.pembangunan yang pesat kalu dilihat waktu malam, amat indah…aku agak shock jugak…huhuhuhuhu

Malam pertama aku bermalam di hotel traveler ,jakarta.dari situ terasa kepenatan akibat perjalanan jauh dengan menaiki bas persiaran yang di kendalikan oleh Pak Andry yang menjaga kami dan memberi kami input berkenaan negara ibundanya iaitu Indonesia.Pak Andry ditemani dengan pak Aiman dan Pak Andy.Selama 4 hari mereka terpaksa bersaba dengan karenah kami 18 org geng HEP.

Hari kedua bermulala perjalanan kami ke bandung, pusat shoping terkenal di indonesia. Bandung terkenal dengan barang-barang yang murah dan original yang dijual di factory outlet. Aku yang berbekal wang satu juta Rupiah juga tidak turut ketinggalan dalm aktiviti yang digemari oleh wanita iaitu SHOPPING.heheheh. sekali sekala je. Aktiviti shopping ini berlarutan sampai jam 9 malam..terasa nak tercabut lutut aku pada malam tu. Oleh sbb kepenatan yang teramat sangat aku terpaksa mengguna khidmat urutan dari hotel yang aku tinggal untuk melegakan rasa kepenatanku..hanya Rp80 000 sahaja sudah memadai utk menikmati rasa urutan yang bagus banget.

Hari ketiga, kami dibawa melawat gunung berapi tangkuban perahu..gunung ini masih aktif sehingga sekarang. lawatan kami kesana amat mengangumkan kerana tempatnya amat indah, rugi rasanya jika sesiapa yang datang ke bandung tidak singgah ke Tangkuban Perahu..selepas itu , kami ke tempat shopping lagi iatu Pasar baru. Disana aku berjumpa dengan kenalan ku dari Facebook iaitu IRMA. kami hanya berkenalan baru seminggu dan tak sangka dapat berjupe disana.Irma orangya baek banget…Aku harap bisa ketemu dia lagi suatu hari nanti..hehehehe.

Hari keempat, hari terakhir kami di bandung. awal-awal pagi lagi sudah bertolak ke jakarta. Perjalanan yang mengambil masa 2 jam untuk sampai . Kami sampai ke Mangga Dua utnuk ke ITC Mangga Dua utntuk akviti shopping terakhir. disana aku bershopping CD-CD korean…aku berabes RP 150,000. harga nya amat murah sekali.banyak cerita-cerita korean yang bagus2…

Tepat jam 7.00 kami bertolak dari lapangan terbang Jakarta ke Malaysia dengan  menaiki kapal terbang KLM dutch airlines dan kami samapai jam 10.30 mlm di Malaysia. Bermacam-macam pengalaman yang aku lalui disana, tetapi biarla ia menjadi rahsia aku..heheheheh….kalu ada peluang  jangn lupa ke sana ye! ayo!